Content marketing is mateloos populair. Vrijwel iedere marketeer raadt in het bedrijf waarvoor hij werkt aan om met content aan de slag te gaan. Maar voor veel ondernemers is het nog onduidelijk wat nu precies de meerwaarde van content marketing is. Hoogste tijd om dit te veranderen! Result Internetmarketing heeft daarom dit verhelderende artikel bij ons aangeleverd. Doe er je voordeel mee.
Wat is content marketing?
Om te beginnen is het belangrijk om te begrijpen wat content marketing precies is. In essentie komt het erop neer dat je waardevolle content publiceert waar je doelgroep echt wat aan heeft. Op die manier bereik je een paar belangrijke zaken:
· Je bouwt vertrouwen op
· Je vergroot je autoriteit
· Je vergroot je naamsbekendheid
Afhankelijk van de fase van het koopproces waarin iemand zich bevindt, kan content marketing op korte en/of op langere termijn geld opleveren. Maar dat is niet het hoofddoel. Het belangrijkste doel is namelijk dat je een langdurige relatie met je doelgroep opbouwt waardoor het een logisch gevolg is dat er aankopen volgen.
Content marketing en de fases van het koopproces
Een groot voordeel van het inzetten van content marketing, is dat je vrijwel in iedere fase van het koopproces je doelgroep kunt bereiken. Zo kun je bijvoorbeeld met informatieve blogberichten je doelgroep helpen wanneer ze zich in de oriëntatiefase bevinden.
Vervolgens kun je met een video je product demonstreren waarin je jouw potentiële klanten kunt overtuigen van de toegevoegde waarde van jouw product. En tot slot kun je een uitgebreid blogartikel publiceren waarin je twee soortgelijke producten uit je assortiment vergelijkt zodat het voor je doelgroep gemakkelijker wordt om een keuze uit het aanbod te kunnen maken.
Content marketing is een lange termijn investering
Zoals je begrijpt kost het behoorlijk veel tijd en geld voordat je kwalitatief hoogstaande content hebt gecreëerd en deze onder de aandacht van je doelgroep weet te brengen. Omdat het om een grote investering gaat is het dan ook van groot belang dat je weet hoe je marketing met behulp van content in kunt zetten om de bedrijfsdoelstellingen te behalen. Heb je dus geen kaas gegeten van deze marketingvorm? Dan is het aan te raden om content marketing uit te besteden.