Lokale winkeliers, en dan met name retail- en nonfoodwinkeliers, zullen niet/ of ternauwernood overleven zonder er een florerende webshop op na te houden. Er moet online actie zijn. De winkelier moet van zich laten horen. Meedoen, meedoen, meedoen luidt het credo, en vele winkeliers weten zich dan ook ondertussen prima te onderscheiden online en hun publiek te bereiken.
Een professionele webshop is één. Google Adwords, shopping, en social media kanalen leveren daarnaast een belangrijke bijdrage aan het bereiken van de klant. Maar ook apps bieden een steeds belangrijker platform voor de winkelier om de klant te bereiken.
Waagi-app bereikt winkelend publiek
De klant bereiken is doelstelling nummer één. En apps, speciaal ontwikkeld voor in de winkel, kan daar een bijzondere bijdrage aan leveren. De onlangs ontwikkelde app ‘Waagi‘ zal een groot verschil gaan maken op termijn voor de lokale winkelier. Ineens kun je met een groot, lokaal, publiek als winkelier je aanbieding delen. Het winkelend publiek, wat gebruik maakt van de app, zal op de (soms zeer) tijdelijke aanbieding geattendeerd worden middels een smartphoneberichtje.
Betekent dit nu dat “een oudere heer” een kortingsbericht voor lingerie zal ontvangen? Of dat je als vegetariër een stuntprijs voor biefstuk ontvangt van de slager op de hoek? Nee. Vooraf geeft de gebruiker zijn/haar interesses aan. Alleen van die specifieke winkels in de directe omgeving zal de gebruiker dan tijdelijke aanbiedingen ontvangen.
Een aanbieding plaatsen die slechts enkele uren geldig is, is geen uitzondering. Denk aan stille momenten bij een kapsalon. De aanbieding zou kunnen zijn: “Tot 12.00 uur vanochtend 50% korting op knipbeurten”. De Waagi-gebruiker komt vervolgens de kapsalon binnen, toont de Waagi-app, waarop de winkelier de QR code scant met zijn Waagi applicatie (zodat het Waagi systeem signaleert dat er een ‘sale’ heeft plaatsgevonden). Het daadwerkelijk afrekenen gebeurt echter ‘ouderwets’, in de winkel zelf. Vooraf betalen is binnen Waagi niet aan de orde.
Zó eenvoudig werkt de Waagi-app. Een gouden-tool voor iedere winkelier die nu wenst dat er meer klanten binnen de winkel komen.
Waagi reist met de gebruiker mee
Overal binnen een bepaalde straal waar de Waagi-gebruiker zich bevindt, zal hij of zij toepasselijke, tijdelijke aanbiedingen kunnen ontvangen. De app is dus overal, op ieder moment, van toepassing.
Meer weten? Ga snel naar Waagi online