In de visuele communicatie ruimte is een interactieve ervaring een manier om potentiële ingewikkelde of gedetailleerde informatie door te geven door de gebruiker uit te nodigen om te klikken, zweven, scrollen of anderszins te interacteren met de inhoud. Dit creëert een unieke en gepersonaliseerde ervaring voor elke gebruiker, omdat ze kunnen beslissen wat het meest interessant pad is om te nemen. Ze kunnen tijd doorbrengen met de inhoud die hen inspireert en daar dieper op in gaan. Verander kijkers in deelnemers in je verhaal door middel van interactiviteit.

Wat is een interactieve infographic?
 

Ten eerste probeerde ik verschillende soorten interactieve infographic cijfers te verzamelen. Hier zijn enkele gemeenschappelijke terugkerende typen.

  1.     Scrollen. Sommige websites hebben het populair gemaakt om verticaal en horizontaal te scrollen om geanimeerde elementen te kunnen zien.
  2.     User-driven data content. Je kunt de dataset verkennen en beslissen hoe je de gegevens wilt bekijken. Je kunt de grafiek manipuleren door te filteren, selecteren en zoeken in de gegevens.
  3.     Animatie. Sommige elementen kunnen geanimeerd worden, maar niet de gehele infographic is geanimeerd.
  4.     Multipagination. Het lijkt op een slide-by-slide presentatie zoals die we in Powerpoint zien.


We hebben verschillende soorten interactieve infographics op het web gevonden en hier zijn enkele leuke voorbeelden. We hopen dat deze interactieve voorbeelden je zullen laten nadenken over wat mogelijk is.


1. Main Street USA
 

Main Street USA presenteert feiten en statistieken met meerdere interactieve elementen, veelvoudige gebruikersgedreven data-inhoud met subtiele animatie. Deze infographic bevat veel verschillende aspecten van informatie. Vandaar de inhoud in meerdere pagina's af te scheiden en de gegevens verborgen te houden, die zich alleen voordoen wanneer gebruikers klikken of overstappen, de inhoud verdubbelen en het gemakkelijker maken om te consumeren.


2. Oost-Tennessee
 

De Oost-Tenessee is een scrollende infographic met subtiele animatie. Scrollen maakt de inhoud boeiender omdat de elementen, dat wil zeggen tekst en achtergrond, op verschillende snelheden bewegen wanneer de lezer de infografische rol schuift met sommige beelden, die zich langzaam onthullen. Het geeft de lezers een meer indrukwekkende leeservaring, waardoor de inhoud meer gedenkwaardig is dan een statische infographic.


3. Arnold Clark Savings Challenge
 

Arnold Clark maakt gebruik van een flitser animatie. Het geeft gebruikers twee mogelijkheden om de infographic te bladeren, ze kunnen het ook bekijken met behulp van scrollen of tik op de pijlknop om het te bladeren als een multi-page infographic. Met een animatie zoals tijdloperfotografie en effectief gebruik van geanimeerde visuele hulpmiddelen, hebben ze de data tot leven gebracht. De animatie voor presentatiestijl, waarbij elk gegevenspunt wordt onthuld, komt het voor de lezers gemakkelijker om op één data tegelijkertijd focus te houden.


4. Dagelijkse dosis water
 

Je dagelijkse dosis water wordt je aangeboden in een begeleide geanimeerde inhoud. Dit is een goed voorbeeld dat ons soms laat zien dat jouw inhoud het best is ontworpen in meerdere vormen. Daarnaast krijgen de lezers de informatie te verkennen met een simpele muisoverdracht op het beeld, waarbij feiten worden ontdekt over hun eigen waterverbruiksgedrag. De interacties veranderen en verbeteren de leeservaring.


5. LRA Crisis Tracker
 

LRA Crisis Tracker maakt gebruik van door gebruikers gestuurde data-inhoud om interactiviteit te genereren. Dit stelt je in staat om de gegevens te verkennen, de weergaven te veranderen en informatie te ontdekken in je eigen tempo. Het is een goed voorbeeld van hoe je complexe gegevens kunt vereenvoudigen zonder dat je deze in een saaie, bullet-puntlijst of een vergelijkbaar formaat moet leveren.


6. Niet Drinken & Driven
 

Niet Drinken en Driven levert gepersonaliseerde inhoud. Met zijn gebruikersgedreven data content functie kun je het soort dranken selecteren en het opgegeven bedrag opgeven. Dan krijg je gegevens die je informeren als je nuchter genoeg bent om te rijden. Het is een goede manier om je aandacht te halen voordat je de feiten en statistieken onthult met een subtiele animatie die de inhoud kruipt, wat anders je gewoon zou kunnen uitboren.


7. Toekomst van het delen van auto's
 

Toekomst van het delen van auto's maakt gebruik van horizontale scrolling. Terwijl de meeste infographics verticaal scrollen, is het zinvol dat auto's horizontaal bewegen. De informatie komt tot leven als de auto naar rechts kruist als je scrollt. Dit creëert een realistische context van de data punten in het infographic.


8. Onder de denkende pet
 

Onder de denkende pet is een educatieve infographic die je toelaat om te leren en te leren over hersenfuncties. Door op verschillende delen van de hersenen te klikken krijg je meer details. Het gebruik van gebruikersgedreven gegevensinhoud verbetert in deze context de leerervaring zonder dat alle informatie tegelijkertijd wordt afgeremd. Het is ook heel aangrijpend, op een manier, waar je de keuze krijgt om eerst te leren over de Temporal Lobe of Occipital Lobe.